Sunday, January 3, 2016

Kuat πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼

Dengan orang lain boleh je nak cakap elok2. Pastu sampai kat aku macam apa je cakap. Siket2 nak tengking pastu mengamuk semua. Beza gila ouh. Nampak sgt. Bukan semua org kau boleh buat kawan dgn duit kau. Nasihat opah. Ramai sgt dh tak tahan dgn perangai kau. Tapi kenapa sampai kat aku, aku boleh tahan? Sampai tertanya2 semua orang. Aku tahan kan hati, kuatkan hati je ni weh. Aku bkn jenis org yang suka naik tangan, menumbuk orang  bukan aku tak boleh je aku ada je taekwondo silat semua. Aku mampu la nak lawan. Jangan kau igt aku tak mampu. Tapi aku fikir kau tu anak org buat apa la aku lawan kau balik. Biar orang buat jahat kat kita, jangan kita buat jahat balik kat orang. Tuhan je boleh menghukum. Kita bukan siapa2 nak menghukum manusia lain. Aku sabarkan jeee. Fikir mak ayah kau tggalkan tanggungjawab tu jadi aku sabarkan je hati ni kuat kan hati. Orang boleh judge kita dpd luar tapi yang dalam hati kita hanya kita je yang tahu semua. 

Sunday, December 27, 2015

Tak pandai nak terus terang.

Selalu sedapkan hati yang tak sedap. Selalu sabar sampaikan org lain hilang sabar. Selalu buat benda yang orang lain tak buat. Selalu kuatkan hati yang tak kuat. 

Orang cakap kita kental tapi yang sebenanya kita saja yang tahu dalam nya.

Aku bukan jenis orang yang meluah, aku jenis yang pendam semua perasaan aku, rasa aku, marah aku, menangis aku knpa, tapi sebenanya sakit sendiri. Terlampau sakit. 

Aku buat semua ni bukan sengaja, aku buat sebab tanggungjawab aku. Orang dah amanahkan aku. Kau tahu tak benda paling berat adalah amanah? Orang tu bukan orang biasa, ibu ayah kau. Kesian aku tgok mereka. Terlampau berharap dekat aku. Tapi aku cuma perlu kau faham semua ni knpa, cuma faham utk sekejap saja boleh? 

Kadang-kadang kan kenapa Tuhan bagi dugaan mcam ni dkt aku, aku sampai satu tahap tak sanggup tak tahan nak hadapi semua ni. Selalu tertanya-tanya knpa. Tapi nak buat mcm mna, sabarkan hati walau ianya terlampau sakit. 

Sakit dia tak tahu nak describe macam mna sebenanya. Ia terlampau sakit. 
😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Friday, August 7, 2015

Bila susah baru cari, bila senang? Hmmm
Bila marah semua kata kata kesat keluar, bila tak marah ayat manis belaka. 

Kenapa bila dgn orang lain boleh hipokrit, tapi bila dengan aku, kau jadi diri kau sendiri dgn melepaskan semua marah kau? Aku ni apa? Anak patung? Yang tade perasaan yang boleh kau marah bila2 masa tanpa kau fikir hati dan perasaan aku? 

Kadang sifat sabar aku ni tak bertempat, semua aku biarkan, aku takpa kan. Sampai aku sendiri sakit. Aku tak tahu la kalau nanti aku jadi gila sebab benda ni. Sebab sabar aku buat orang pijak aku buat org suka hati nak buat apa2 dkt aku.  

Kadang2 aku pernah terfikir, lebih baik mati dpd tanggung sakit semua ni. Hidup kena carut, kena hina, kena maki. Sampai bila? Sabar aku ada had. Aku pon tak tahu sampai bila. 

Wednesday, July 22, 2015

My Anger.

Jangan pernah ingat senyap aku senyap yang okay. Senyap aku, aku sabarkan je. Aku tahan kan je. Tapi sampai bila aku nak tahan. Buat aku macam tade perasaan. Buat aku macam kuli batak. Masa susah baru carik aku. Masa senang, kau cari jantan yg happykan kau. Aku nak tengok sampai bila kau nak ugut aku, kau nak jerkah2 aku. Diam aku diam dendam ❗️

Friday, April 17, 2015

Monday, March 16, 2015

Sunday, March 15, 2015