Monday, August 8, 2011

the memory when it is Ramadhan :')

Assalamualaikum .

masa lepas habis solat tadi tiba2 aku teringat family bila bulan puasa , masa ni ramai lagi dekat rumah tade lagi adek beradek aku yang dah merantau jauh2 termasuk lah aku sekali . kitorg adek beradek bagaikan bersepah sepah di merata rata tempat disebabkan tempat dimana kami menuntut ilmu adalah berbezabeza . hurmmm , the story begins ( everyone must get ready ) ! HAHA .

okay setiap pagi kan , mak aku akan bangun pukul 4 pagi untuk masak makanan sahur untuk kitorg adek beradek yg seramai 6 orang ni , pastu lepas dah masak tu dlm pukul lima macam tu la kan , mak aku akan kejut aku dulu ini kerana bilik aku berdekatan dengan dapur . aku rasa kan , dalam family aku , aku adalah orang yang paling senang sekali nak kejut ouhh . mak aku daripada dapur dah memanggil " Kaklong bangun sahurr " , sekali tu je mak aku kejut dan sekali itu juga aku akan bangun , tayah mak aku nak kejut berulang ulan kali . senang kan nak kejut aku ? hehehehheh . pastu bila aku dah bangun kan , mak aku akan pas button(yang lari tu) kat aku untuk kejut adek adek aku yang lain , aku dah lali dah dengan benda tuhhh , sulong kan . hahahah !

okay , org pertama yg akan aku kejut adalah adek aku yg num dua uh , hanya tuhan sahaja tahu betapa pagipagi buta tu aku dah gegar kan satu rumah untuk kejut dia je ! Hampeh ! jiran depan kiri kanan pon boleh dengarla , aku rasa ! HAHAH . Susah gila wei nak kejut dorg uhhh , aaduhhhh sabar jela . then bila adek aku yg num uh dah bangun , aku akan kejut yang num tiga plak . YANG INI LAGI SANGAT SANGAT SANGAT SUSAH NAK BANGUN ! aku dah hentak dinding pon tade effect , apa kejadahnya semua ini ? buat penat je , pagi2 aku kejut dorg . lastlast memang susah la kan . HUH !

pastu yang num empat plak , yang perempuan senang la jgak dpd kejut yang laki uhhh , tepuk2 badan dia siket terus bangun tapi tak boleh lawan aku lagi la , panggil sekali je terus bangun . kau mampu ? HAHA!

pastu yang second last dan yang last uh , ayah aku yg kejutkan dorang , sian dorg , kecik2 lagi dah kena bangun pagi kan . tape ini sebagai pelajaran untuk dorang jugak kan , melentur buloh biar dari rebung nya , hah amek kau aku dah berpuitis dah ni . HAHAHA . kalau yang dua kecik uh , ayah aku akan dukung sampai dkt meja makan , alalalala siannyeee , mata dorang pon tak bukak lagi twu takkk maseh laagi dibuai mmpi . comell je . hehehehhe .

mak aku akan marah kalau kitorg tak makan sahur ouhh , atleast minom milo pon tapela , janji kau masukkan sesuatu dlm mulut kau . lepastu kau nak tido ke nak terbongkang pon suka hati la , JANJI SAHUR DULU ! hahahah .

tapi sekarang duduk matrik , dalam bilik aku , AKU ADALAH ORANG PALING SUSAH SEKALI NAK BANGUN ! okay sekian . XD

sekian sampai disitu , just want to share to you people , actually i miss my family , thats i post this story to you just to share with youuu .
thank you for reading :)

No comments:

Post a Comment